Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


ÖSI TŰZ

2009.07.12
Arkona a tűzdémon (7): A piros direktsebző (tűz) vonalba egy könnyed lövés. Az Életerős halandónál szerintem jóval gyengébb, hiába gyógyítgat kettőket, az életben maradás esélyei korántsem akkorák. Az ősmágiája hasznos lehet, ha Lassan járj ellen küzdünk.

 

Démoni kisülés (5): Bárhogy próbálkozom, valahogy nem tudom átérezni ezt a lapot. Valószínűleg azért mert nem jó. Hiába konfigurálható, ha egyszer bármennyiért játsszuk is ki, mindig rosszul járunk. Ha lényt és gyógyulást kérünk, akkor kevés VP-ért nagyon felejthető hatás lesz a jutalmunk. Drágábban kirakva pedig óriási a kockázat, ráadásul miért? Egy képesség nélküli gyenge lényért. Direktsebzésként szintén elég gyatra, főleg mert lénybe se lehet lőni.
 
************************************
 
Moa fürkész (8): Nagyon aljas lény, a varázslatos paklikat nagyon meg tudja szívatni. Sajnos ezzel az is együtt jár, hogy mi se nagyon varázsolgathatunk, hiszen akkor magunkat akadályoznánk elég erősen. Leginkább valamilyen lényes-tárgyas pakliban fog jól működni (pl. moák, goblinok). Halhatatlanok nagymesterével együtt még jobban fog operálni, garantáltan sok problémát fog okozni.

 

Moa gömb (8): Nagyon jó kis agresszív lap. Nagyjából hasonló erősségű, mint a Gruandag amulettje (új), valószínűleg ugyanabba pakliba használnám mindkettőt. A sebezni vele vélhetőleg nem lesz túl nehéz, különösen a játék elején nem. Azért ne nagyon anti-mágiázzunk mellette, érdemesebb inkább a sebzésre rámenni. Egy jó Lépéselőnyös pakliba akár az első pár körben is bedarálhatjuk az ellenfelet. Ha már kifogyott kissé az ellenfél keze, akkor nincs mit tenni, húzásra kell alkalmaznunk. (Gondoljunk bele, sokszor ilyenkor a Gruandag amulettje se működne, hiszen könnyen lehet, hogy a kiürült kéz azt jelenti, hogy az ellenfél az asztalra pakolt, s könnyen lehet, hogy lényeket, tehát kb. hasonló gyakorisággal nem tudnak majd sebezni, de ennek van egy jó képessége még a sebzés mellett.)
 
************************************
 
Mópat boly (7): Szépen lassan sebezgetünk, s ha az ellenfél méltóztatik sok varázslatot (vagy legalább néhányat) kijátszani, mindezt úgy, hogy a bolynak semmi bántódása nem lesz. Nos ezt nem tartom túl valószínűnek. De ha valamilyen kalandos csoda folytán ez összejönne, akkor már nagyon hatékony lehet. Mellesleg, ha már megél pár kört és az ellenfél semmi esetre sem akarja varázslatokkal hizlalni, még akkor is egész sokat sebezhet - csak sajnos lassan. (Gondoljunk bele, két kör alatt már sebez hármat, s ha feláldozzuk, akkor még kettőt. Ingyen 5 sebzés még nem számít rossznak, csak lassúnak.)

 

Négykarú nitmák (8): Egyszerű, kicsit drágácska és mégis hatékony lap. A négyért 4/4-es lény még nem olyan vészesen drága. (Bár már évek óta a háromért 4/4-es Zulit sárkányával játszunk, igaz, az 1 VP akár 8 ÉP különbséget is jelenthet.) Semmizése klasszul tud jönni, ha az ellenfél pár vízióval is szerencsét próbál, de egy zavaró manaevőt is kitekerhet. Ami különösen tetszik a lapban, hogy láthatatlan. Mivel a lények nagy részét nem tudja megregulázni, ezért nyugodtan kikacaghatjuk őket, s az ellenfelet gyöngítjük.
 
************************************
 
Reznagol (8): Ha lényekben gondolkodunk, akkor mindenképpen ő jusson eszünkbe. Pofátlanul olcsó manatermelés, s csak lényeket kell pakolgatni, hogy működjön (lényes pakliba meg ugye ez a lényeg). Különféle kombós-lényes elképzelésekben remekül fog működni, de csak egy sima horda jellegű pakliba is jó lehet. Tesztelésen Legendás pakliban láttam nagyon hatékonyan működni, hiszen remekül együtt működik pl. a Nyugodt káinnal.

 

Tőcse, a szúnyogirtó (7): Így lealjasítani a Szúnyogirtást? No de kérem! Ez már majdnem szentségtörés. S ha már szúnyogot irt, akkor miért is nem húzhatunk rá lapot? Tőcsével többször is játszottam tesztelés során, s a legtöbb esetben kb. semmit sem csinált, vagy ha igen, akkor sem érte meg, hogy előre befektettem három VP-t, és az ellenfél számíthatott rá. Szerintem legfeljebb side-ba érdemes berakni tárgyak és hasonlók ellen, bár még ott se biztos, hogy jó tempóban ki fogjuk tudni rakni.
 
************************************
 
Tűzbéka (8): A címadó tűz koncepció remek kis lénye. Elsőre gyöngébbnek tűnik, mint egy Óriás denevér, de gyakorlatban már jobbnak bizonyult, hisz ritka, hogy nem kerül rá még az ütés előtt pár izomjelző. Azt se feledjük, hogy minden lapunknak eggyel növeli a sebzését, ami már önmagában tiszta haszon.

 

Tűzrituálé (8): Jó kis húzás tüzes pakliba. Ha megfelelően állítottuk össze a paklinkat, akkor bizton számíthatunk rá, hogy 2-3 lapot húzni fogunk vele, ami azért nem egy rossz dolog. Ha esetleg csupa szemetet húznánk fel, akkor se kell kétségbe esni, pár sebzéssel kárpótol minket a kártya, igaz, nem erre lennénk alapvetően kíváncsiak, de azért jobb a semminél.

Baross Ferenc

 
 
 
 
Boltban megvásárolva
Nálunk megvásárolva
Ha pontból vásárolod meg
340 Ft
340 Ft
34 pont